Friday, November 28, 2008

The Rojak Post adalah campuran foto yang dibuat rojak, ehh bukanlah. Sebenarnya saya malas nak buat setiap foto ada dalam new post so senang cerita saya buat rojak. Pada masa akan datang mungkin saya akan buat lagi rojak untuk Part 2 dan seterusnya. Jangan risau ini rojak bukan sebarang rojak, setiap foto ada ceritanya yang tersendiri. So Check It Out!The New Workplace, ya memang pun. Bilik tidur saya yang di bawah post my workplace pada post yang lalu kalau anda lihat memang berserabut. Tapi sekarang dah kemas skit (sikit jelah). Disini lah kerja penyuntingan gambar dibuat, diharap dengan rupa baru bertambah selesa bila buat kerja.

Gambar ini pula menceritakan seorang warga tua yang berjalan di tepi jalan melawan arus. Tiada apa pun yang menarik dalam foto ni tapi bagi saya inilah gambar candid spontan. Gambar ini diambil pada ermm (entah bila) masa saya melawat kedai kamera. Di kedai kamera Clik n Snap (Komtar) saya mencuba lens Canon 18-200mm is, masa saya angkat kamera nak setting tertekan shutter dan bila dilihat inilah hasilnya.
Proton Wira 1.6 telah menjadi 1.8 buatan individu di dalam Malaysia. Bila pandang dari luar memang tak ada apa yang best pun sebab bodykit Wira. Bila pandang 2 kali bahagian dalam dan enjin (enjin Mitsubishi 4G93) telah pun diubah suai dah tak macam Wira lagi. Ini adalah kereta kawan saya yang memang kaki Racing dan memang suka membahayakan diri sendiri di jalan raya serta di lorong-lorong dan pernah terlibat dalam kemalangan. hehe (^^")
Panduan untuk menjaga pakaian anda (sila klik gambar untuk dibesarkan) gambar ni diambil di dalam IKEA. Sorry lah, saya terlupa rotate pulak.

12 comments:

Nyze 二ザ Crazee said...

pic 1: mmg agak kemas dr yg ari tu.. ari tu cam sarang tikus, skang da jd sarang tebuan.. ok la tu..

pic 2:lawa... gifted talent ni.. kimy...control hdong..jgn bsrkn ruang hdong mu.. org len pun na oxygen gak..xP

pic 3:pergh..! mmg jgn judge buku dr cover dia... jom racing!!!

pic 4:baek utk anda kimy... n diriku jua...huahuahua

*cmmnt ku yg plg pnjg bt masa ni*

P/s:jgn marah ek kimy?

xP

kimy said...

haha x marah lah. ok boleh saja klu nak Racing dgn dia sbb dia mmg suka. hidungku x nak besar lah cuma nak mancung je hehe

Nyze 二ザ Crazee said...

tp tggu aku dpt lesen dlu...

bw illegal aje ni...

mancung mcm pinocchio ek?

xP

Anonymous said...

kimy byk mkn semut.
2 pasal lupe nak rotatekn pic yg last tu.
xP

twinklingYaya said...

waaaa..
workplace yang kemas..
lbey kemas dr yg aritu..
bagos2..
de kemajuan..
:)

p/s : cepatlah baek dr demam..!!

t a r o said...
This comment has been removed by the author.
t a r o said...

pic no 2: main subject terlindung dgn suasana

kimy said...

pinocchio bukan mancung tp panjang lah huhu. itulah nak jimat pnya pasal smpai makanan besemut pun makan, cara nak makan:-

1st-hembus makanan
2nd-lapkan
3rd-jika rasa cam x boleh makan, koyak kulit makanan (contohnya roti, kek kuih)
4th-makan dengan senyuman.

hehehe (^^") resepi kejayaan.

huh tension betul dah 2 hari deman, keja baring atas katil je nak buat keja lain xleh asyik pening kepala saja. tp skrg da smakin pulih, hehe bleh buat jahat.

terlindung tapi subjek tetap timbul di kalangan persekitaran, teknik ni namanya framing di mana subjek dilindung seolah-olah ada bingkai oleh persekitaran.

t a r o said...

'bingkai' terlalu besar
aku pun dah penah kena

http://markas.kukubesi.com/index.php?topic=1041.msg9085#msg9085

orang yang naik motor2 tu menenggelamkan subjek.

try post gambar2 dekat markas, tgk apa pandangan proffesional.

kimy said...

hehe aku da tgk pn pic yg kau pos tu pdaus kau nak buat silhuotte kan? hehe aku tgk pn npak semak sbb klu buat camtu dah lah frame itam + subjek itam so mmg x menonjol sgt lah lindung. klu x silap aku klu nak bg silhuotte menonjol bayang2 kena ada outline yg cerah n sharp, tambah pulak klu ada ghosting dgn flare mmg rancak.

t a r o said...

ok so upload la plak pic hg dkt markas apa kata org. kita tgk sama2

kimy said...

Pdaus trima kasih atas kritikan yang membina. aku akan berusaha lebih gigih lagi. hahah CHAIYOKK!! (^^)V